marți, 24 decembrie 2013



SALATA DE BOEUF

INGREDIENTE: 5-6 morcovi mari, albitura (pastarnac si radacina de patrunjel), o telina mare, 500 g pulpa de vita, gogosari, castraveti acri, dupa gust. Eu nu pun prea multi ca imi place mai dulce. 5-6 cartofi rosii. Pentru maioneza: 2 galbenusuri, o lingurita de mustar, zeama de lamaie, sare, ulei (in functie de cantitatea dorita). Pentru ornat: muraturi, un morcov fiert, masline, in functie de inspiratie.

PREPARARE: Se pune carnea la fiert, se spumuieste si cand e fiarta pe jumatate se adauga toate legumele curatate si spalate. Separat, se spala cartofii si se pun la fiert cu tot cu coaja, in apa cu sare. Dupa ce au fiert toate ingredientele se scot, se scurg si se lasa la racit. Astfel se vor taia foarte usor. Eu le fierb seara, le las peste noapte si dimineata le tai. Apoi se vor taia cubulete cat mai fine. Se pun intr-un castron mare, se adauga mustar, sare, piper si se amesteca bine. Maioneza se face din 2 galbenusuri crude, cu mustar, sare si putin suc de lamaie. Se amesteca cu mixerul, se adauga uleiul si se face cat vrei. Eu am facut cam din 500 ml de ulei. A iesit multa. Se taie si castravetii si gogosarii in cubulete. Eu folosesc muraturi puse in casa. Castravetii in saramura sunt mai buni pentru salata de boeuf. Se pun si cateva linguri de maioneaza, se amesteca bine, apoi se asaza pe un platou si se orneaza. Este DIVINA. Nu trebuie sa lipseasca de pe masa de Craciun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu