duminică, 26 mai 2013

GEM DE RUBARBA SI CAPSUNE

INGREDIENTE: 1 kg de rubarba, 1kg de capsune, 1 kg de zahar, o jumatate de lamaie, 1 baton de vanilie.

PREPARARE:  Se spala si se curata tulpinile de rubarba de coaja si se taie fasiute. Se spala capsunele (sa fie de gradina, parfumate), se curata de codite si se taie in 2-3 felii. Se pun rubarba si capsunele intr-o cratita cu fundul mai gros, se adauga un pahar de zahar, sucul de la o jumatate de lamaie, se amesteca si se fierb la foc mic. Se spumuieste gemul si se mai adauga, treptat, restul de zahar si batonul de vanilie. Apoi, dupa ce ai pus tot zaharul, se face focul mediu si se lasa sa fiarba pana scade si se leaga. (cam 2 ore, maximum). Inainte de a se lua de pe foc, se pregatesc borcanele. Se spala cu apa si detergent, se clatesc bine si se sterilizeaza. Eu am ales varianta pe aragaz. Adica, am luat o cratita mare, am pus un prosop pe fundul ei, am asezat borcanele culcate si capacele si le-am lasat la fiert 10 minute (de cand a inceput sa fiarba apa). Se lasa in apa sa se mai raceasca putin, apoi se scot, cu grija (sa nu te oparesti) si se lasa pe un prosop curat cu fundul in sus, sa se scurga de apa. Cat este gemul fierbinte se toarna cu un polonic in borcanele caldute, pana la nivelul filetului. Se pun capacele, se intorc borcanele cu fundul in sus, se invelesc cu o patura si se lasa asa pana a doua zi. Apoi se sterg (daca le-ai manjit cu gem), se eticheteaza si se pun in camara. Au iesit patru borcane de 300 g si unul de 200 g. Gemul este dulce-acrisor, cu un gust deosebit. Adica, DIVIN!
 ***                                                      
Asa  arata gemul  inaine de a-l pune la fiert.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu